Orteza KAFO

Orteza KAFO (ang. Knee Ankle Foot Orthosis) jest aparatem ortopedycznym obejmującym całą kończynę dolną: stopę, staw skokowy, podudzie, staw kolanowy oraz udo. Aparat stabilizuje pracę kończyny dolnej i świetnie sprawdza się w sytuacji, gdy pacjent ma problem zarówno z ruchem w stawie kolanowym, jak i skokowym. Firma Ortopro produkuje ortezy typu KAFO dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjentów.

Jak działa orteza typu KAFO?

Orteza stabilizuje kończynę dolną. W zależności od potrzeb usztywnia staw skokowy, umożliwiając ruch jedynie w stawie kolanowym lub zapewnia ruchomość w obu stawach jednocześnie. Koryguje ustawienie stawów, odciąża mięśnie i przejmuje na siebie część napięć, powstających w ciele podczas codziennych czynności. KAFO jest wsparciem podczas pionizacji po zabiegach, urazach, może służyć do nauki chodu, a także umożliwia poruszanie się osobom cierpiącym na schorzenia kończyn dolnych. Orteza KAFO sprawdzi się także jako aparat usztywniający nogę i chroniący ją przed urazami w czasie snu.

Kiedy zaleca się ortezę typu KAFO?

Ten aparat ortopedyczny zaleca się osobom:

po zabiegach operacyjnych stawu kolanowego, by unieruchomić kostkę, a tym samym przyspieszyć proces gojenia;

cierpiącym na choroby neurologiczne, które przebiegają z ograniczeniem ruchu kończyn dolnych: dystrofia mięśniowa, przepuklina oponowo-rdzeniowa, mózgowe porażenie dziecięce, artrogrypoza, powikłania po przebytej chorobie Heinego-Medina,

cierpiącym na choroby mięśni i stawów nóg: osłabienie mięśni ud, niestabilność kolan, kolana koślawe, kolana szpotawe, przeprosty w stawach kolanowych, przykurcze w stawach kolanowych i skokowych, niedowład stopy, skróty kończyn, stawy rzekome.

Ortopro to producent unikalnych ortez KAFO

Ortezy KAFO marki Ortopro są tworzone przez zespół doświadczonych specjalistów po wcześniejszych konsultacjach z pacjentem. Pozwala to na indywidualne dostosowanie budowy i ruchomości aparatu do zaleceń lekarskich i potrzeb chorego. Orteza KAFO zbudowana jest z lekkiego trzonu stabilizującego oraz pasów mocujących. Ażurowa konstrukcja aparatu pozwala kończynie oddychać, nie powoduje uszkodzeń skóry, urazów ani dyskomfortu. Na ortezę można ubrać but, dzięki czemu pacjent może być aktywny poza domem.

Orteza KAFO Ortopro poprawia jakość życia

Orteza przywraca pacjentom możliwość ruchu, jednocześnie zmniejszając odczuwany ból i dyskomfort. Powrót do sprawności fizycznej wpływa natomiast na spowolnienie rozwoju choroby, poprawia także nastrój. Odzyskanie samodzielności podnosi jakość życia, bezpośrednio wpływa na wzrost samooceny i zwiększa chęć dbania o zdrowie.

Nasze realizacje

To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.